Zamieszczone przez piotrek_os
Jak jeździć dieslem prawidłowo ??
Zwiń
X
-
Jak jeździć dieslem prawidłowo ??
Witam wszystkich.
Ten temat już był wielokrotnie poruszany na forum, ale zastanawia mnie kilka rzeczy, otóż:
- jeśli jeździmy w ruchu miejskim czyli kręcimy silnik pomiędzy 1,5 do 2,5 tyś obrotów, czy w takim przypadku jest konieczność po zatrzymaniu się odczekania kilku chwil aby wystygło turbo ???
- w momencie jazdy na trasie czyli prędkości obrotowe silnika ponad 3 tyś obrotów nie podlega dyskusji fakt konieczności wystudzenia turbiny.
Jeśli się mylę proszę o opinie.
-
-
zawsze powinieneś chwilę odczekać, jak długo, to zalezy od wcześniejszego obciążenia silnika (moze nawet bardziej niz od samych obrotow), nikt nie powie ci ile, można sobie przyjąć jakieś własne wartości albo "na czuja"
[ Dodano: Sro 20 Lut, 08 20:23 ]
Zamieszczone przez ww991wystygło turbosaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Jezeli smigasz w ruchu miejskim to i tak powinienes odczekc chwile zanim wygasisz silnik. Tak naprawde gdy silin chodzi sobie na 'jałowym' to auto prawie nic nie pali a przez to turbina bedzie dluzej zylaja nawet jak pokrece sie po miescie to czekam okolo dwoch min zanim wygasze autko a jak wracam z trasy i depcze troche pedal gazu to okolo 5 min - to naprawde niewiele kosztuje a turbina bedzie wieeeecznie zyla
Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oolsztyniakJezeli smigasz w ruchu miejskim to i tak powinienes odczekc chwile zanim wygasisz silnik. Tak naprawde gdy silin chodzi sobie na 'jałowym' to auto prawie nic nie pali a przez to turbina bedzie dluzej zylaja nawet jak pokrece sie po miescie to czekam okolo dwoch min zanim wygasze autko a jak wracam z trasy i depcze troche pedal gazu to okolo 5 min - to naprawde niewiele kosztuje a turbina bedzie wieeeecznie zyla
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaambitnieO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Re: Jak jeździć dieslem prawidłowo ??
Zamieszczone przez ww991Witam wszystkich.
Ten temat już był wielokrotnie poruszany na forum, ale zastanawia mnie kilka rzeczy, otóż:
- jeśli jeździmy w ruchu miejskim czyli kręcimy silnik pomiędzy 1,5 do 2,5 tyś obrotów, czy w takim przypadku jest konieczność po zatrzymaniu się odczekania kilku chwil aby wystygło turbo ???
- w momencie jazdy na trasie czyli prędkości obrotowe silnika ponad 3 tyś obrotów nie podlega dyskusji fakt konieczności wystudzenia turbiny.
Jeśli się mylę proszę o opinie.
Delikutaśnie na zimnym , muskając pedał gazu można nawet kręcić do 2500-2700 obr/min. tak żeby po zmianie biegu nie zchodzić z obrotami poniżej 1600-1800 obr.Sprężarka też wtedy chodzi lightowo w zakresie 0,2 do 0,5 bara. Po zagrzaniu motorowni obroty i obciążenie wedle życzenia, byle nie gnieść pedału gazu " w deskę " poniżej 2000 obr/min.
Znam takich co traktują pedał gazu dwupołożeniowo: ON i OFF :diabelski_usmiech
Przed zakończeniem jazdy , jeśli motorownia była obciążana ( nie tyle wielkość obrotów co "głębokość" wciskania pedłau gazu względnie opcja "drivingu" w stylu - ON/OFF) to 1-2 minutki na wolnych obrotach przed zgaszeniem, jeśli natomiast jazda była średnio lightowa to 15-30 sekund na wyhamowanie dmuchawki ( nie do zera :lol: , bo wtedy trzeba by czekac aż się nafta w zbiorniku skonczy :szeroki_usmiech )
No i dla ogólnej sprawności dmuchawki od czasu do czasu dać się jej rozkręcić do 200 000 obr / min - tzn pedał w "deskę" , kierownica lekko na siebie i do przodu a po odcięciu obrotów zmiana biegu na wyższy i powtórka z rozrywki :twisted:
Pozdr
To by było na tyle
Komentarz
-
Komentarz